„Ofellás” néptánc-tanfolyam Sülysápon

Írta: Tarnavölgyi László   
2014. október 14. kedd, 14:40

Több mint 20 esztendős néptáncos múlt áll a Sülysápon néptánc-tanfolyamot indító Bacskai Balázs mögött, pedig még csak 23 éves!  De így igaz, hiszen Ofella Sándor dédunokája már 11 hónaposan beöltöztetett és színpadra állíttatott a tápiószecsői népiegyüttes egyik koreográfiájában.

A családi hagyományok mellett azért tisztességesen ki is tanulta a szakmát a Fóti Népművészeti Szakközép-, Szakiskola és Gimnáziumban és a tápiósági általános iskola után a sülysápi Wass Albert Művelődési Központban is ajánlja magát a néptánc iránt érdeklődők számára.

November 6-án, 16 és 18 óra között várjuk a jelentkezőket, akik
a) ovisok, vagy első-második osztályosok, b) általános iskolások, c) fiatalok, d) fiatalok/felnőttek

Cél: a) egy sülysápi néptánccsoport létrehozása, b) egy kis néptánc-alap elsajátítása, amelynek birtokában a tanfolyam-látogatónak nagyobb élmény lehet egy-egy táncház, hagyományőrző bál. (Úriból, Szecsőről... is szívesen fogadunk jelentkezőket!)

Bacskai Balázs bemutatkozás a „Bővebbenben”:

Bacskai Balázs vagyok, Budapesten 1991.04.09-én születtem.

Születésem pillanatától a népdalok, a néptáncok szeretete vesz körül. Hisz dédnagyapám Ofella Sándor (országosan ismert és elismert népművelő) az egész családomat átszőtte ezzel a szenvedéllyel. Ő alapította 1950-ben Tápiószecsőn a Hagyományőrző Népi Együttest, ahol születésem óta táncolok az egész családommal. Jelenleg szólótáncosként tevékenykedek, az utóbbi években az együttes koreográfiáinak betanításában is részt vállalok. Emellett az elmúlt évek alatt gyakorlatot szereztem a fellépések szervezésében és lebonyolításában. Külföldön és belföldön egyaránt népszerűsítjük Tápiószecső hagyományait, más tájegységek táncait.

A tápiószecsői általános iskola befejezését követően, középiskolába a Fóti Népművészeti Szakközép-, Szakiskola és Gimnázium növendékeként jártam, ahol sikeres érettségi vizsgát tettem, majd néptáncos, és néptánctanár asszisztens szakon OKJ-s képesítéssel végeztem.

Jelenleg tanulmányaimat a Tomori Pál Főiskola (Budapest), Pénzügy és Számvitel szakán folytatom.

Idén első alkalommal megszerveztem az I. Hagyományőrző Napközis Tábort Tápiószecsőn, ahol óvodástól egészen a középiskolás korig mindenki belekóstolhatott őseink hagyományaiba.

Célom, hogy újra megtanítsam a mai generációkkal a mozgás, a népdal, a néptánc, a népszokások szeretetét, továbbá ezeken keresztül megismertessem őseink hagyományait.

tapiokultura.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=5153:ofellas-neptanc-tanfolyam-suelysapon&catid=51:beharangozok&Itemid=118